نشست بررسی مشکلات دهستان علی آباد شهرستان تفت

تا زمانی که نمایندگی مردم را بر عهده دارم اجازه نمی دهم مجوز معدن جدیدی در تفت صادر شود

 نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات دهستان علی آباد شهرستان تفت که با حضور چند تن از مدیران کل، فرماندار، جمعی از مسئولان شهرستان و جمعی از اعضای شورا و دهیاران این دهستان برگزار شد، گفت: بهره برداری از معدنی که بالای سر این دهستان قرار دارد سبب آلودگی آب آشامیدنی می شود.

 دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در دوره نمایندگی با اعطای مجوز بهره برداری معدن در شهرستان مخالفت کردم، گفت: با همراهی مسئولان استان در دوسه سال اخیر هیچ مجوز بهره برداری برای معدن جدید صادر نشده است.

 وی تصریح کرد: تا زمانی که نمایندگی مردم را بر عهده دارم اجازه بهره برداری از معدن جدید در تفت را نمی دهم.

 رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه شیرکوه درصد کمی از مساحت استان را شامل می شود ولی آب شیرین کل استان را تأمین می کند، گفت: برای بهره برداری معدن به سراغ مناطق دیگر استان بروند چراکه حیات و زندگی مردم استان وابسته به شیرکوه است.

 دکتر دهقانی با برشمردن آسیب های معادن در زمینه بهداشت، راه ها و کشاورزی ابراز امیدواری کرد با وصول یک درصد عوارض فروش معادن بتوان این خسارات را جبران کرد.

 وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به تمام روستاهای تفت در سفر رئیس جمهور آغاز می شود، گفت: با آمدن آب در کنار وجود گاز، می توان با ایجاد صنایع پاک اشتغال زایی کرد و زندگی را به روستاها بازگرداند.

 در این نشست دهیاران دهستان علی آباد به طرح مشکلات خود پرداختند که مدیران کل و مسئولان شهرستان آنها را بررسی کرده و قول مساعد پیگیری دادند.