دکتر دهقانی: تحریم جدید آمریکا جنگ روانی در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل است

دکتر دهقانی: تحریم جدید آمریکا جنگ روانی در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل است

رئیس کمیته امور خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تحریم جدید آمریکا علیه ایران را در ادامه اقدامات آمریکا برای تروریسم اقتصادی توصیف کرد و گفت: این کار خلاف قوانین بین المللی است.

کمال دهقانی در گفت و گو با ایسنا در واکنش به تحریم بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی و یک شرکت ایرانی توسط آمریکا گفت:‌ آمریکا از نظر تحریمی هر کاری از دستش برمی‌آمد را برخلاف قواعد بین المللی انجام داد و تحریم اخیر هم با هدف انجام جنگ روانی در آستانه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد تا علاوه بر آن پاسخی به ناکامی‌های عربستان داده شود.

وی با یادآوری این که تحریم بانک مرکزی قبلا انجام شده بود گفت: آمریکا دیگر چیزی نمانده که بخواهد تحریم کند البته انتظار می‌رود دستگاه دیپلماسی ما با تلاش بسیار در جهت خنثی کردن تحریم‌ها اقدام کرده و این واقعیت را به دنیا اعلام کند که اقدامات آمریکا در ادامه کارهایش برای تروریسم اقتصادی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  مجلس شورای اسلامی  در پایان با اشاره به حضور و سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این فرصت خوبی برای رئیس جمهور جهت اتمام حجت با جامعه جهانی است این که بگوید آمریکا برخلاف برجام تعهداتشان را انجام نداد و از آن خارج شد و ایران هم در این شرایط و عدم انجام تعهدات اروپایی گام‌های خود برای کاهش تعهدات برجامی برداشت. ایران بر منافع ملی خود ایستادگی کرده و همین راه را ادامه خواهد داد.