دکتر دهقانی: مذاکرات طالبان و آمریکا راه به جایی نمی‌برد

دکتر دهقانی: مذاکرات طالبان و آمریکا راه به جایی نمی‌برد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مذاکرات صلح طالبان و آمریکا، گفت: مشکل افغانستان با تقویت دولت این کشور حل می‌شود، آمریکایی‌ها تمایلی به خروج از افغانستان ندارند.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص مذاکرات آمریکا با طالبان درباره صلح در افغانستان، گفت: منبع ناامنی خود آمریکایی‌ها هستند، نیروهای آمریکایی از ابتدا با ورود به خاک افغانستان موجبات ناامنی را در این کشور فراهم کردند و در طول چهل سال گذشته موجب بروز مشکلاتی برای مردم افغان شدند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه هر گاه آمریکا در امور افغانستان دخالت کرده جز بدبختی و گرفتاری برای آنها چیزی به ارمغان نیاورده است.

وی افزود: ریشه ناامنی‌ها در افغانستان دو چیز است؛ نخست بذر افراط‌گرایی اسلامی است که عربستان در قالب مدارس افراط‌گرایی در افغانستان و حتی پاکستان ایجاد کرد، مدارسی که به ترویج وهابی‌گری می‌پردازند و دومین ریشه سرویس‌های اطلاعاتی و نیروهای نظامی آمریکاست که به ناامنی‌ها در افغانستان دامن زده است.

دهقانی فیروزآبادی یادآور شد: طالبان و القاعده محصول مشترک تندروی مذهبی هستند که ریشه در مکتب فکری وهابیت دارد، آمریکایی‌ها با فرصت طلبی این نابه‌سامانی و ناامنی را ترویج دادند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: طالبان و نیروهای آمریکایی بخشی از مشکلات افغانستان هستند بنابراین نمی‌توانند با توافق و مذاکرات صلح را برای مردم افغانستان به ارمغان بیاورند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکل افغانستان با تقویت دولت افغانستان باید حل شود، گفت: آمریکایی‌ها تمایلی به خروج از افغانستان ندارند، در این وضعیت افغانستان باید مشکلاتش را در داخل و با کمک نیروهای فعال سیاسی افغان حل کنند.