دکتر دهقانی: کلنگ آغاز به کار پروژه آبرسانی به روستاهای تفت به زودی زده می شود

دکتر دهقانی: کلنگ آغاز به کار پروژه آبرسانی به روستاهای تفت به زودی زده می شود/ اگر مدیران سربازگونه فعالیت کنند دوساله آب به تمام روستاهای تفت می رسد

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در نشست با اعضای شورا و دهیار روستای بنادکوک با بیان اینکه اولین جایی که پس از انتخاب مردم آمدم بنادکوک بود، گفت: در آن روز یک بطری آب با شعرخوانی شاعر بنادکوکی با مضمون تشنگی، بی آبی و آب بی کیفیت و صبر و تحمل مردم به من داده شد، که دیدم اصلاً آن آب قابل خوردن نیست و از آن موقع به دنبال حل مشکل آب رفتم.

دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی افزود: برای پیگیری این موضوع ساعت ها و روزها وقت گذاشته شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان با تشریح جزئیات روند نهایی شدن آبرسانی به روستاهای شهرستان تفت گفت: توانستم شب عید قربان تضمین نهایی را از دکتر نوبخت بگیرم و شب عید غدیرخم این خبر خوش را به مردم تفت اعلام کنم.

دکتر دهقانی از نقش برجسته محمود زارع رشکوئیه، فرماندار اسبق شهرستان در این پروژه، فاتحی مدیرکل آب و فاضلاب روستایی و جوادیان زاده مدیرکل آب منطقه ای و زحمات محمد محامدی، فرماندار سابق و پیگیری ادامه مسیر توسط علیرضا نوکار فرماندار تفت و دیگر افرادی که وی را همراهی کرده و خواهند کرد تقدیر و تشکر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد چنانچه مدیران اجرایی سربازگونه این پروژه را دنبال کنند به مدت یک دوره خدمت سربازی، آب پایدار آشامیدنی ظرف مدت دوسال به تمام روستاهای شهرستان تفت می رسد.

نماینده تفت و میبد در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش درآمد دهیاری ها از محل مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: کسی که بخواهد در جایی کار کند باید پول دستش باشد و بودجه دهیاری ها غالباً از محل مالیات بر ارزش افزوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ بودجه یک شهرستانی ۴۰ میلیارد تومان بود و شهرستان تفت تنها ۴.۵ میلیارد تومان دریافت می کرد، گفت: این میزان در سال ۹۷ برای شهرستان تفت حدود چهار برابر شد و به ۱۸ میلیارد تومان رسید و دیگر آن تفاوت ناعادلانه به چشم نمی خورد.

دکر دهقانی با اشاره به پیگیری هایی که شخص وی برای اصلاح این قانون انجام داده است، نتیجه آن را در درجه اول رفع بی عدالتی بین شهرستان های استان عنوان کرد و گفت: دوسالی است که دهیاری ها بودجه خوبی دریافت می کنند و این سبب می شود کم کم تغییر و رونق در روستاها ایجاد شود.

بخشدار نیر، شورا و دهیاری بنادکوک در ابتدای این نشست با بیان اینکه مشکل اصلی این روستا و منطقه آب است، از تلاش های نماینده تشکر کردند و خواهان تسریع در اجرای این پروژه و عدم وقفه در آن شدند.