دکتر دهقانی: سودجویی معدن به قیمت از دست رفتن سلامت مردم جایز نیست

دکتر دهقانی: سودجویی معدن به قیمت از دست رفتن سلامت مردم جایز نیست

 نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در نشست با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان تفت با بیان اینکه پس از گذشت چهل سال از انقلاب، طرح آمایش سرزمینی در کشور وجود ندارد، گفت: بسیاری از فعالیت ها توجیه اقتصادی ندارد، مثلاً کارخانه ای را در مرکز کشور احداث کردند که چنانچه در کنار دریا ایجاد می شد بازدهی بیشتری داشت.

 دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی با انتقاد از بهره برداری بی رویه از معادن در شهرستان تفت و با تأکید این موضوع که سودجویی معدن به قیمت از دست رفتن سلامت مردم اصلاً جایز نیست، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که کل شیرکوه منطقه حفاظت شده تبدیل شود تا هیچ کس حق بهره وری معدن نداشته باشد.

 وی به برنامه جدی مجمع نمایندگان استان و استاندار مبنی بر وصول یک درصد عوارض حاصل از فروش معادن و صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: شاید اگر کسی بخواهد با دید انتخاباتی نگاه کند این کار عاقلانه نیست؛ ولی من به جد این موضوع را پیگیر بوده و هستم چون حق الناس است و باید گرفته شود.

 دکتر دهقانی افزود: به استاندار و دیگر مدیران استان تأکید کرده ایم تسهیلات را به کارخانه داری بدهند که حقوق کارگران را به خوبی پرداخت کرده باشد. اگر کارخانه داری مشکل دارد باید او را کمک کرد ولی آن کسی که بخواهد در چند جا سرمایه گذاری کند و با یک دست ده هندوانه بردارد مناسب نیست.

 نماینده تفت و میبد به افزایش بودجه دهیاری ها با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: کل درآمد دهیاری های شهرستان تفت در سال ۹۵، دومیلیارد و نهصد میلیون تومان بود، این هزینه در سال ۹۶ به ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و در سال ۹۷ یازده میلیارد شد.

 وی ادامه داد: بودجه روستاهای فاقد دهیاری در سال ۹۵، صفر بود که در سال ۹۶، یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان و در سال ۹۷، دو میلیارد شد.

 دکتر دهقانی اضافه کرد: در مجموع بودجه شهرستان تفت از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۵ حدود چهار برابر شد و از ۴.۵ میلیارد تومان به ۱۸ میلیارد تومان رسید.

 نماینده تفت و میبد به پروژه گازرسانی به روستاهای ده بالا و طزرجان بااعتبار ۸۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: شاید تکمیل گازرسانی در مناطق دیگر شروعش با پیگیری های قبلی بود ولی صفر تا صد گازرسانی به دهستان شیرکوه با پیگیری هایی که به همراه فرماندار وقت انجام شد، صورت گرفت.

 دکتر دهقانی با بیان اینکه مطرح می کردند آنجا منطقه خوش نشین است و نباید به آن گاز تعلق گیرد، گفت: من پاسخ دادم دو هزار نفر ساکن دائم آنجا نیاز به گاز دارند و گناهی نکرده اند باید همانند میبد، اردکان و تفت آنها هم گاز داشته باشند و الآن هم پیگیر آن هستم که این عملیات تسریع شود و هرچه زودتر گاز به دهستان شیرکوه برسد.

 وی به اعتبارات ورزشی شهرستان تفت از محل سهم ۲۷ صدم درصد مجلس از مالیات بر ارزش افزوده پرداخت و گفت: در سال ۹۵، ۸۰۰ میلیون تومان، در سال ۹۶، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۷، دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته و امسال هم ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص خواهد یافت .

 نماینده تفت و میبد در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات پیش رو کاندیدا می شود، گفت: تاکنون تصمیمی برای حضور در انتخابات نگرفته ام.