دکتر دهقانی: سیلی نخست را آمریکایی ها خوردند، دیگران مراقب باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
سیلی نخست را آمریکایی ها خوردند، دیگران مراقب باشند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ساقط شدن پهپاد جاسوسی آمریکا توسط نیروی هوافضای سپاه گفت: سیلی نخست را آمریکایی ها خوردند، دیگران مراقب باشند.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: ایران همواره تاکید کرده است که به دنبال ایجاد تنش و درگیری نظامی و آشوب در منطقه نیست و از صلح و آرامش خاورمیانه به طور جدی حمایت می کند.

وی افزود: اما اگر دشمنان بخواهند ایران را وادار به تسلیم کرده و یا تجاوزی به کشورمان انجام دهند، به طور قطع پاسخ ایران قاطع و کوبنده خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط نیروی هوافضای سپاه گفت: اگر ایران در برابر رفتارهای غیرمنطقی و غیرعقلانی و بر خلاف حقوق بین الملل سران کاخ سفید سکوت می کند، به این معنی نیست که در برابر تجاوز دشمنان نیز ساکت خواهد ماند.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: هدف قراردادن پهپاد جاسوسی آمریکا نشان داد که ایران توانمندی لازم برای دفاع از حریم هوایی و زمینی خود را دارد و به احدی اجازه تجاوز نمی دهد.

وی با اشاره به حمایت برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی در منطقه و برخی کشورهای همراه آمریکا از سیاست تجاوزکارانه کاخ سفید گفت: سیلی نخست را آمریکایی ها خوردند و پهباد جاسوسی آنها ساقط شد. دیگران هم اگر دست از پا خطا کنند، سیلی بعدی را می خوردند و بهتر است مراقب رفتارهای خود باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: صبر ایران در برابر رفتارهای برخی از کشورهای منطقه ای به سر آمده است. این کشورها اگر به راستی خواستار ثبات و آرامش و امنیت در خاورمیانه هستند، باید تکلیف خود را مشخص کرده و دست از رفتارهای خصمانه علیه ملت ایران بردارند.

دهقانی فیروزآبادی در پایان گفت: ایران هرگز جنگی را در منطقه و علیه هیچ کشوری آغاز نخواهد کرد، اما اگر دشمنان بخواهند به ما تجاوز کنند، دامنه درگیری های نظامی به مراتب فراتر از جغرافیای ایران خواهد بود.