مسلمانان جهان در روز قدس مقابل قلدری آمریکا و اسرائیل بایستند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: مسلمانان جهان در روز قدس مقابل قلدری آمریکا و اسرائیل بایستند.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر حضور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: مسلمانان با شرکت در راهپیمایی روز قدس ضمن دفاع از حقوق مردم فلسطین مقابل قلدری های آمریکا و اسرائیل بایستند.

«کمال دهقانی فیروزآبادی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر شرکت درراهپیمایی روز قدس گفت:امسال بزرگداشت روز قدس با توجه به شرایطی که به وجود آمده است باید باشکوهتر باشد ،قدرتهای همانند آمریکا و اسرائیل متحد شده اند که خواسته های ناعادلانه و خلاف حقوق بین الملل خودشان را با زور و قلدری به کرسی بنشانند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصمیمی که ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس گرفته است و تصمیمی که برای مشروعیت بخشیدن به سرزمین های اشغالی جولان و الحاق آنها به خاک اسرائیل گرفته است خلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است که البته خود آمریکا هم یکی ازامضاکنندگان این قطعنامه بوده است.

وی ادمه داد: این حرکات نشان می دهد که آنها خیز برداشته اند که با قلدری تمام هم منافع نامشروع اسرائیل را تامین کنند، موضوع پناهندگان را نادیده بگیرند، موضوع سرزمین های اشغالی را نادیده بگیرند و هم به نوعی از حکومت اسرائیل حمایت کنند و حکومت های سازش کارر عربی را با خودشان برای سازش با این رژیم همراه کنند و نماد آن نیز «توافق نامه قرن» است که گفته اند بعداز ماه رمضان میخواهند از آن رونمایی کنند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این حرکات چیزی جزسازش کشورهای وابسته عربی نیست که این کشورها برخلاف منافع و تصمیم مردم شان تصمیم می گیرند چون حکومت ها درعربستان و امارات نمونه بارز این وابستگی هستند و می خواهند این ها را پای سازش بیاورند و از آن طرف دولت آمریکا می خواهد تمام قد و حتی با قیمت ازدست دادن جایگاه اش در افکار عمومی جهان قطعنامه خودش در شورای امنیت را نادیده بگیرد و پشتوانه ای برای رژیم اسرائیل شود.

وی خاطر نشان کرد: الان فرصتی است که مسلمانان جهان نه تنها در روز قدس از حقوق مردم فلسطین دفاع کنند بلکه مقابل ظلم و قلدری آمریکا و اسرائیل نیز بایستند.