دکتر دهقانی: برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دکترین دفاعی بازدارنده است.

تعریف برنامه‌های موشکی ایران در چارچوب دکترین دفاعی بازدارنده/ تقویت بنیه دفاعی حق مشروع جمهوری اسلامی است
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دکترین دفاعی بازدارنده است.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه برنامه‌های موشکی ایران، گفت: برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دکترین دفاعی بازدارنده تعریف شده و ایران در همین راستا به برنامه‌های خود ادامه خواهد داد؛ زیرا جمهوری اسلامی برای تحقق امنیت باید به تقویت بنیه دفاعی و نظامی خود بپردازد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایران کشوری مستقل که برای تامین امنیت و تکمیل زیرساخت‌های اقتصادی به تحقق برنامه‌های موشکی و تقویت بنیه دفاعی و نظامی نیاز دارد، در واقع کشور ما برای تامین تجهیزات نظامی و دفاع از امنیت خود به کشورهای غربی و غیره وابسته نیست.

وی افزود: جمهوری اسلامی کشوری که سپاه پاسدارانش برای پاسخ حمله داعش به مجلس شورای اسلامی، مقر داعش را هدف‌گیری می‌کند، تقویت بنیه دفاعی و نظامی را حق مشروع خود دانسته و تحت عنوان دفاع پیشگیرانه به مقابله با هر دست‌اندازی می‌پردازد.

دهقانی فیروزآبادی، یادآور شد: تحریم موشکی ایران به عنوان موضوعی مطرح در مجلس نمایندگان آمریکا به برجام و کشورهای دیگر ارتباطی ندارد، چراکه هر کشوری متولی برقراری امنیت کشور خودش است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: آنچه در برجام آمده، ممنوعیت طراحی موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای است که جمهوری اسلامی ایران هم متعهدانه نه تنها به ساخت سلاح هسته‌ای نپرداخته بلکه هیچ گاه به دنبال ساخت موشک حامل کلاهک هسته‌ای نخواهد رفت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آژانس بین‌المللی نیز همراه بر تعهد ایران در این حوزه را تایید کرده کما اینکه تعهد ایران در بازرسی‌ها هم مشخص است. در حقیقت جمهوری اسلامی ایران تنها به دنبال موشک های بالستیک متعارف بوده تا بتواند با تهدیدهای بالقوه پیش رو مقابله و مبارزه کند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی بالستیک ایران و همچنین تحریم‌هایی علیه جنبش مقاومت «حزب‌الله» لبنان، رای گیری خواهند کرد./