دکتر دهقانی: برجام اجماع علیه ایران را شکست داد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:
برجام اجماع علیه ایران را شکست داد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به صدور قطعنامه علیه ایران توسط آمریکا، عنوان کرد: با توان دیپلماسی بالا حرف مان را به کرسی نشاندیم و دارای انرژی صلح آمیز هسته ای شدیم.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت،برنامه «رویداد» رادیو گفت وگو با موضوع پایان مهلت دو ماهه اروپا و راه های مقابله مجلس با خروج آمریکا از برجام و با حضور کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.

کمال دهقانی فیروزآبادی در آغاز با بیان اینکه برخی از اینکه منافع کشورشان به خطر می افتد شاد هستند، گفت: مسئله اصولی که باید در روابط بین الملل و در مقابل بحران ها و تهدیدها رعایت کنیم، این است که بتوانیم مواضع استراتژیک و راهبردی اصولی را اتخاذ کنیم و ممکن است برای این مهم در کوتاه مدت هزینه دهیم.

وی اشاره کرد: در موضوع برجام، ایران همه راه اصولی و منطقی را انتخاب کرد،ولی آمریکا به دلیل خصومت های تاریخی، یک اجماعی علیه ایران ایجاد کرد. قبل از برجام آمریکا یک اجماعی را علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته بود در حالی که ایران فقط به دنبال استفاده از حق غنی سازی اورانیوم که یک مسئله علمی است، بود تا توسط دنیا به رسمیت شناخته شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به صدور قطعنامه علیه ایران توسط آمریکا، عنوان کرد: با برجام تمام این اجماع از هم گسست و با توان دیپلماسی بالا حق مان را به کرسی نشاندیم و دارای انرژی صلح آمیز هسته ای شدیم و همه کشور های دنیا نیز این حق را به رسمیت شناختند.

وی درباره دیگر اثرات مثبت برجام عنوان کرد:رفع تحریم ها بخش دیگر اثر مثبت برجام بود. این اتفاق با روی کار آمدن ترامپ شکل خاصی پیدا کرد زیرا دولتی در آمریکا روی کار آمد که هم داخل کشورشان و هم در عرصه بین الملل مورد انتقاد و حتی منزوی است. آمریکا به هیچ یک از موافقت نامه های بین المللی پایبند نیست.