دهقانی: انتقاد گوترش از بدعهدی ایالات متحده در برجام

دکتردهقانی با اشاره به نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱:
انتقاد گوترش از بدعهدی ایالات متحده در برجام/دکترین دفاعی و موشکی ایران قابل مذاکره نیست

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در گزارش دبیرکل سازمان ملل بار دیگر بر اجرای بی کم وکاست برجام از سوی جمهوری اسلامی صحه گذاشته شد.
کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به گزارش شورای امنیت درخصوص خروج آمریکا از برجام گفت: گزارشی که در سازمان ملل توسط دبیرکل قرائت شده بیانگر واقعیت پیمان شکنی آمریکا در عدم اجرای تعهدات خویش در قبال جمهوری اسلامی است. از لحاظ دیگر بر اجرای بی کم وکاست جمهوری اسلامی به تعهدات خود در قبال جامع جهانی صحه گذاشته است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این گزارش انتقاداتی به اقدامات آمریکا در قبال برجام و خروج از آن و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت وارد کرده است، ولی باید توجه داشت که گزارشی که دبیرکل سازمان ملل قرائت کردند، بخاطر جمهوری اسلامی نبوده بلکه به خاطر موج منفی اعتراضات علیه آمریکا و انفعال شورای امنیت در قبال این موضوع اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: متاسفانه از بدو روی کار آمدن ترامپ، ایشان مبنای کاری خود را یک جانبه گرایی قرار داده و یه صورت یک طرفه از قراردادهای بین المللی خارج می شود و سبب به چالش کشیده شدن تمام اهداف سازمان ملل متحد و شورای امنیت در قبال ملت ها و صلح جهانی شده است و اگر حمایتی نیز از جانب کشورهای اروپایی از برجام صورت گرفته به دلیل حفظ موقعیت خود در برجام بوده است.

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: در مسائل موشکی کشور ایران از گذشته اعلام کرد که به هیچ وجه، هیچ احدی نباید درباره مسائل دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی صحبتی داشته باشد؛ بدین جهت آن طور که مسلم است راهبرد جمهوری اسلامی همواره دفاعی و بازدارنده است.

دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد: در طول 40 سال از بعد پیروزی انقلاب اسلامی، ایران کشوری متخاصم و متهاجم نبوده است و نسبت به کشورهای دیگر کمترین سرمایه گذاری دفاعی را به خود اختصاص داده و در مورد خرید تسلیحات نیز در زمره کمترین ها قرار دارد.

ویی گفت: جمهوری اسلامی از تمام توان خود برای ارتقای سامانه های دفاعی و موشکی درمقابل تهاجم دشمن استفاده کرده است؛ چراکه مدت 40 سال الست که همواره از جانب استکبار و ایادی آن مورد تهدید قرارگرفته و جنگی 8 ساله به این کشور تحمیل شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درانتها خاطرنشان کرد: مهم ترین نکته ای که استکبار و ایادی آن باید همواره برای خود گوشزد کنند، دکترین دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی خط قرمز است و هیچگاه در این خصوص مذاکره ای صورت نخواهد پذیرفت؛ زیرا ایران اسلامی برای دفاع از خود از هیچ احدی اجازه نمی گیرد.