دکتر دهقانی فیروزآبادی: سخنان برجامی رهبر انقلاب چه پیامی برای کشورهای اروپایی داشت؟

دکتر دهقانی فیروزآبادی تشریح کرد:سخنان برجامی رهبر انقلاب چه پیامی برای کشورهای اروپایی داشت؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد مواضع و سخنان برجامی رهبر انقلاب سبب تعین تکلیف موضع گیری اروپا در مواجه با اقدامات یکجانبه و خصمانه آمریکا می شود.
کمال دهقانی فیروآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای انجام مقدمات غنی سازی در راستای رسیدن به 190 هزار سو، گفت: باید اذعان کرد که فرمان رهبر انقلاب در خصوص مسئله هسته ای در راستای تامین منافع ملی ایران اسلامی است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیدگاه برجامی رهبر انقلاب به طور واضح نشان داد ایران اسلامی هیچگاه از دریافت حق خود کوتاه نمی آید، اظهار کرد: بنابراین هم اکنون کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه با مواضع شفاف تری از سوی کشورمان مواجه هستند لذا آنها باید موضع گیری مناسبی در خصوص برجام و مقابله با اقدامات یکجانبه و خصمانه ایالات متحده از خود نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه قطعا سخنان رهبر انقلاب هشدار جدی برای کشورهای اروپایی حاضر در برجام تلقی می شود، ادامه داد: کشورمان همواره به مفاد توافقنامه برجام پایبند بوده و این در حالیست که آمریکا ناقض توافقنامه مذکور بوده است لذا قاره سبز باید به طور جدی به این مسئله بپردازد و رویکرد خود را نشان دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: همچنین انجام مقدمات غنی سازی در راستای رسیدن به 190 هزار سو می تواند از فرصت سوزی احتمالی جلوگیری کند؛ به عبارتی اگر اروپا نتواند در توافقنامه بماند یا اینکه مناقشات اروپا و آمریکا تداوم یابد، امکان از دست رفتن زمان و طولانی شدن مذاکرات وجود دارد لذا این اقدام ایران می تواند واکنش مناسبی برای جبران این مهم تلقی شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سخنان رهبر انقلاب فصل الخطاب همه مردم و مسئولان است از این رو هم اکنون اجماع کلی برای تامین صددرصدی منافع ملی در مواجه با برجام تقویت شده و تلاش همگان در این راستا است.