ظرفیت قانونی درآمد استان در بودجه ۹۹ کاهش یافته است

رییس مجمع نمایندگان استان یزد از کاهش ظرفیت قانونی برای درآمد استان در بودجه سال ۹۹ انتقاد کرد.

کمال دهقانی فیروزآبادی روز شنبه در نشست این مجمع با موضوع بررسی بودجه سال ۹۹ استان یزد گفت: در دوره های گذشته سابقه نداشته که مجمع نمایندگان و مدیران اجرایی استان به این شکل مرتب باهم جلسه داشته باشند و برای رفع مشکلات استان برنامه ریزی کنند که این موضوع در زمان استانداری آقای طالبی بهتر شده و جلسات با حضور شخص استاندار برگزار می شود.

وی افزود: این تعامل مسئولان در استان ظرفیت مهمی است که باید نتیجه آن پیشرفت فزاینده، رونق تولید، کارآفرینی بیشتر و افزایش اشتغال در استان باشد.

وی با اشاره به اصلاح ساختارهای قانونی در این دوره مجلس، گفت: مجلس شورای اسلامی تدابیر خوبی را در راستای اصلاح ساختار بودجه و زیرساخت های درآمدی اتخاذ کرده است.

نماینده تفت و میبد افزود: مجلس شورای اسلامی سال گذشته با اصلاح قانون عوارض یک درصد فروش معادن یک ظرفیت جدیدی را برای استان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۷ اعتباری که جهت وصول یک درصد عوارض فروش معادن در نظر گرفته بودند ۸ میلیارد تومان بود که بسیار ناچیز بود و ما آن را برای امسال به ۱۵۰۰ میلیارد تومان رساندیم.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه برای وصول این مالیات مجمع نمایندگان استان جلسات مختلفی با مسئولان مختلف و با دعوت از مسئولان عالی تشکیل داد، گفت: طبیعی است که چون برای اولین بار این وصول انجام می شود قدری کار سخت باشد.

وی با انتقاد از اینکه دولت مجدداً برای بودجه سال ۹۹، میزان این اعتبار را ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته، گفت: در حالی که درآمد نفتی کشور پایین آمده و باید به سمت منابع غیرنفتی برویم مشخص نیست چرا دولت باید با این کار یک ظرفیت قانونی برای استان را نابود کند.

رییس مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: به هیچ عنوان از این منبع درآمدی برای استان یزد نمی گذریم و نمایندگان در مجلس به جد دنبال تغییر این رقم هستند.