دکتر دهقانی: اینترنت ملی یک اصل انکارناپذیر در پدافند غیرعامل است

دهقانی‌ فیروزآبادی:
اینترنت ملی یک اصل انکارناپذیر در پدافند غیرعامل است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینترنت ملی یک اصل انکارناپذیر خصوصاً در پدافند غیرعامل است و زمانی که اینترنت داخلی نداشته باشیم، دچار مشکلاتی می‌شویم.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با بیان اینکه اینترنت ملی یک اصل انکارناپذیر خصوصاً در پدافند غیرعامل است و زمانی که اینترنت داخلی نداشته باشیم و از لحاظ اینترنت متکی به خارج از کشور باشیم، اگر در شبکه خارجی اخلالی به وجود آید، در داخل کشور همه مردم دچار مشکل می‌شوند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: ضمن اینکه اطلاعات داخلی کشور در زمینه‌های مختلفی چون پولی، مالی و تجاری و مسائل مالیاتی ممکن است مورد دستبرد قرار گیرد و لذا ما نیازمند اینترنت داخلی هستیم تا مردم بتوانند بسیاری از کارهای خود را در شبکه داخلی کشور تعریف کنند.

وی ادامه داد: ممکن است که کشورهای خارجی مشکلاتی را از لحاظ اینترنتی برای ما ایجاد کنند و بر این اساس ما باید برای مردم خود یک حاشیه امنی در این زمینه ایجاد کنیم که زندگی آنان دچار آسیب نشود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه البته اینترنت بین‌المللی هم یک ضرورت است و تعاملات کشور با خارج را دربر می‌گیرد، افزود: بسیاری از کارآفرینان ما با خارج از کشور تعامل می‌کنند و بسیاری از مبادلات ما صرفاً داخلی نیست و با کشورهای خارجی انجام می‌شود و ما نیازمند تعامل با دنیا هم هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتصال به اینترنت بین‌المللی یک ضرورت است و در کنار ایجاد زیرساخت‌های داخلی، باید به اینترنت بین‌المللی هم توجه داشت، گفت: البته ما نباید آنقدر به اینترنت بین‌المللی وابسته باشیم که کشورهای خارجی برای ما مشکل ایجاد کنند چرا که در صورتی که فقط اینترنت بین‌المللی داشته باشیم، کشورهای خارجی می‌توانند ما را از نظر ارتباطی تحریم کرده و دچار مشکلات زیادی کنند.