راه‌اندازی سه طرح در شهرستان میبد، با حضور معاون رییس‌جمهوری

یزد - ایرنا - سه طرح ، عصر یکشنبه در مراسمی با حضور معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در میبد یزد به بهره‌برداری رسید.

این طرح ها شامل نیروگاه ، واحد تولیدی و آموزشگاه است ؛ آموزشگاه شهدای یخدان ، ۹ کلاسه و در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و با زیر بنای یک هزار و ۴۵۰ متر مربع در دو طبقه ساخته شده و واحد تولیدی کاشی نیز در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع ، ۱۸ هزار متر سالن تولید و با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان با مشارکت بانک صنعت و معدن احداث شده است.

شیوه تولید این واحد تولیدی سرامیک کف و کاشی بدنه که گرفتن مجوز و شروع تاسیس و ساختمان سازی آن به سال ۹۰ برمی گردد و برای ۱۷۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

در این واحد تولیدی ۷۰ درصد آلودگی زیست محیطی کمتر ، صرفه جویی ۸۰ درصد آب ، ۵۰ درصد گاز و ۳۰ درصد برق نسبت به واحدهای مشابه وجود دارد همچنین روزانه ۱۰ هزار متر مربع کاشی و سرامیک در آن تولید می شود.

واحد نیروگاهی نیز با هزینه ۴۲ میلیارد تومان با مشارکت بانک ملی در زمینی به مساحت۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع و با یک هزار مترمربع زیربنا در شهرک صنعتی جهان آباد میبد احداث شده‌ است.

شروع احداث این واحد نیروگاهی سال ۹۴ بوده و روزانه ۸ مگاوات تولید برق دارد و برای ۱۲ نفر ایجاد اشتغال کرده‌ است.