رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی: برجام هیچ‌گاه قابل مذاکره نخواهد بود

دکتر دهقانی: برجام هیچ‌گاه قابل مذاکره نخواهد بود

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران دیگر درباره برجام مذاکره نخواهد کرد چون تبدیل به قطعنامه‌ای الزام آور برای همه کشورها شده است.

کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه به فرانسه در حاشیه نشست G۷ گفت: آمریکا در محاسباتش درباره ایران دچار اشتباه محاسباتی، نظامی و اقتصادی شده که باعث انزوای آمریکا شده است.

وی توضیح داد: آمریکایی‌ها جنگ اقتصادی را علیه ما راه انداختند تا اینکه به اهدافی دست پیدا کنند اما به بن بست رسیده و دچار انزوا شدند. آنها ابتدا از طریق ژاپن و اکنون از طریق فرانسه تلاش می‌کنند که از انزوا خارج شوند چون می‌بینند ما در جمهوری اسلامی به دنبال منافع ملی هستیم و مطمئنیم که روزی سیاست‌های اشتباه آمریکا به ضررش تمام خواهد شد. البته که ما تمامی توجه‌مان حفظ منافع ملی و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های آمریکا شکست خورده است، گفت: در مذاکرات صورت گرفته با فرانسه و سایر کشورهای غربی تاکید ایران همواره این بوده که مذاکره‌ای درباره تغییر برجام نخواهد شد چون پرونده برجام بسته شده و در شورای امنیت به قطعنامه ۲۲۳۱ به عنوان قطعنامه الزام آور برای همه کشورهای دنیا تبدیل شده است. لذا هیچ گاه برجام قابل مذاکره نخواهد بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید مجدد خاطرنشان کرد: تلاش‌های فرانسه را می‌توان از این جهت تحلیل کرد که شاید آمریکا به دنبال برداشتن قدم‌هایی برای بازگشت به برجام است که در این صورت دلیل آن کاهش تعهدات برجامی ایران می‌باشد. به هر حال باید منتظر ماند تا وزیر خارجه در مجلس درباره گفت‌وگوهای صورت گرفته در فرانسه توضیح دهد. کما اینکه مجموعه اقدامات ظریف را در جهت منافع ملی کشور ارزیابی می‌کنیم.