بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان، دامداران و باغداران استان در نشست مجمع نمایندگان یزد

رئیس مجمع نمایندگان استان ضمن تشکر از مقام های عالی وزارت جهاد کشاورزی و مدیران ارشد بانک کشاورزی که به استان یزد سفر کرده و در نشست مجمع نمایندگان، استاندار، مسئولان مرتبط و نمایندگان اصناف و تولیدکنندگان کشاورزی و امور دامی استان شرکت کردند، گفت: کمتر این فرصت پیش می آید که مدیران استان با حضور مدیران کشور نشست مشترکی جهت بررسی مسائل و مشکلات داشته باشند و باید از این فرصت بهره برد.

دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی افزود: این نشست مشخص کرد که بسیاری از ظرفیت ها وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد و نیاز است مدیران استانی در رأس آن معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری موضوعات را مورد پیگیری خود قرار دهند.

استاندار یزد نیز در این نشست ضمن تشکر از مجمع نمایندگان و به ویژه دکتر دهقانی جهت تشکیل این نشست، با بیان اینکه برخی مباحث مطرح شده استانی است که در استان پیگیری می کنیم، گفت: یک سری پیشنهادات و نیازمندی ها ارائه شد که امیدواریم از سوی وزارت جهاد کشاورزی حمایت شود.

دکتر محمد علی طالبی اضافه کرد: شهرستان های استان هر یک شرایط خاص خود را دارند و نیاز است برخی موارد از سوی وزارت جهاد کشاورزی به استان تفویض اختیار شود.

دکتر تابش، نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از دکتر دهقانی به واسطه هماهنگی این نشست به ارائه راهکارهایی در زمینه کشاورزی و دامداری در استان پرداخت و گفت: کشاورزی بخشی از هویت مردم استان یزد است و پاسداری از کشاورزی به منزله پاسداری از این هویت است.

مهندس موسوی، نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حیات استان وابسته به کشاورزی است، گفت: نیاز است طرح های کشاورزی و دامداری برحسب آمایش سرزمینی دیده شود.

مرتضی رضایی، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان یزد باید به سمت توسعه دام های کم آب بر برود، گفت: در زمینه واردات دام با ارز ۴۲۰۰ تومان هیچ گونه محدودیتی نداریم.

محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه گلخانه صنعت سبز است، گفت: با نظر وزیر جهاد کشاورزی اساسنامه تأسیس گلخانه تغییر کرده و موانعی که قبلاً وجود داشت برداشته شد و سیاست وزارت توسعه کشت گلخانه ای است.

مسعود جلالیان مدیرامور اعتباری و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی با بیان اینکه از ظرفیتی که در اختیار استان بوده استفاده نشده است، گفت: ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان یزد در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۴۷ میلیارد آن استفاده شده است.

گفتنی است در ابتدای این نشست نمایندگان اصناف و تولیدکنندگان کشاورزی و امور دامی استان، مدیرکل جهاد کشاورزی استان، فرمانداران میبد، تفت و اردکان مسائل و مشکلات مرتبط با کشاورزی و دامداری را مطرح کردند و مسئولان حاضر به برخی پاسخ داده و برخی را قول مساعد بررسی و پیگیری دادند.