دکتر دهقانی: راه‌اندازی خطوط ریلی از اسرائیل تا عربستان اقدامی در ادامه پروژه معامله قرن

دکتر دهقانی فیروزآبادی: راه‌اندازی خطوط ریلی از اسرائیل تا عربستان اقدامی در ادامه پروژه معامله قرن

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس راه‌اندازی خطوط ریلی از اسرائیل تا عربستان با هدف دور زدن مسیر تجارت اقتصاد بین‌المللی ایران را اقدامی در ادامه پروژه معامله قرن و عادی سازی روابط کشورها با اسرائیل دانست.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص طرح رژیم صهیونیستی برای راه‌اندازی خطوط ریلی با هدف عادی سازی روابط با کشورهای عربی و دور زدن مسیر تجارت بین‌الملل ایران، گفت: این اقدامات در ادامه پروژه قرارداد قرنی است که دنبال عادی سازی روابط کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با اسرائیل است.

پیشنهاد مالی اولین گام استراتژی آمریکا برای مشروعیت بخشی به اسرائیل

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: استراتژی آمریکا برای مشروعیت بخشی به رژیم اشغال‌گر قدس با سازش شروع شده و معمولا هم در قِبال این سازش یک کمک مالی یا پروژه‌ای به کشورهای عربی پیشنهاد می‌کنند. آنها با این پول‌ها زمین‌های مردم مظلوم فلسطین را تحت مالکیت خود درآوردند و حال با این اقدامات می‌خواهند به تجاوز و اشغال‌گری مشروعیت بخشند.

وی افزود: اسرائیل و آمریکا از نقاط ضعف کشورهای عربی و اسلامی سوء استفاده کردند البته برخی از سران کشورهای عربی و اسلامی برای راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ خود را شریک نشان دادند و در نهایت هدفی چون به سازش کشاندن کشورها با اسرائیل نیست.این در حالی است که افکار سران برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عمارت و عربستان با مردم این کشورها متفاوت است.

عموم مردم کشورهای ضد اشغالگری اسرائیل و مخالف اقدامات آمریکا هستند

دهقانی فیروزآبادی یادآور شد: عموم مردم این کشورها ضد اشغالگری اسرائیل و مخالف اقدامات آمریکا هستند اما دولت‌هایشان عامل دست آمریکا هستند. آمریکا آنها را به سمت و سوی سازش سوق می دهد در حالی که در نهایت افکار عمومی جهان اسلام در برابر این سازش ظالمانه و پایمال کردن حقوق مردم فلسطین و پناهندگان و بیت المقدس ساکت نخواهد نشست.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی نجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: افکار عمومی جهان اسلام از این مسائل حیثیتی دفاع خواهند کرد، در واقع جهان اسلام و جمهوری اسلامی با کسانی که با شرف و عزت مردم مسلمان به ویژه در حوزه خلیج فارس وارد معامله شوند و در قِبال پول یا طرح‌های داوطلبانه بخواهند با اسرائیل سازش کنند، موضع مخالف اتخاذ و هر راهبردی را برای مقابله به کار می‌برد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ رژیم صهیونیستی طرح «راه‌اندازی خطوط ریلی» را داده که از اردن گذشته و بندر حیفا مشرف بر دریای مدیترانه را به عربستان و دیگر کشورهاس حوزه خلیج فارس متصل می‌کند. براساس این طرح عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به خطوط راه‌آهن اسرائیل و بندر حیفا در دریای مدیترانه متصل می‌شوند. این خطوط راه‌آهن مسیرهای تجارت منطقه‌ای کوتاه‌تر، ارزانتر و امن‌تری را باز خواهند کرد و از اقتصاد کشورهای مورد نظر حمایت می‌کنند.