انتظار کودکان در صف اعدام و جایگاه ویژه عربستان در شورای حقوق بشر شوخی زشت و تلخ این روزها

دکتر دهقانی: انتظار کودکان در صف اعدام و جایگاه ویژه عربستان در شورای حقوق بشر شوخی زشت و تلخ این روزها است
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است با وجود جنایات آل سعود در یمن و اعدام کودکان از شوخی های زشت و تلخ این است که عربستان جایگاه ویژه ای در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پیدا کرده است.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به نقض آشکار حقوق بشر در عربستان سعودی گفت: عربستان کلا یک کارنامه غیرقابل دفاع در تمامی عرصه های داخلی و روابط خارجی دارد.

عربستان با هزینه درکشورهای عربی به رشد و نمو یک تفکر سلفی تکفیری و افراطی دامن می زند

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود:عربستان روز و شب مردم بی دفاع یمن را بمباران می‌کند و جنایت جنگی مرتکب می شود بیمارستان ،مدارس،مجالس عزا و عروسی یمنی ها را بمباران می‌کند و باعث سوء تغذیه مردم بیگناه یمن شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به کودک کشی آل سعود مطرح کرد: عربستان سعودی در سوریه و عراق و در کل منطقه ، تروریست‌های تکفیری را پشتیبانی می‌کند و با هزینه و پول خودش در کشورهای عربی با ترویج وهابی گری ،به رشد و نمو یک تفکر سلفی تکفیری و افراطی دامن می زند.
شاهزادگان سعودی تمام قد در جهت منافع آمریکا و رژیم اسرائیل حرکت می‌کنند

عضو فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به جنایات حکومت آل سعود در داخل کشور عربستان و مجازات و اعدام شیعیان این کشور ادامه داد:در داخل کشور عربستان هم هیچ حقی برای مردم در نظر نمی‌گیرد، اصلاً یک کشور مردم‌سالار به حساب نمی آید به صورت طایفه ای و عشیره ای اداره می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد:قدرت در دست خانواده آل سعود و شاهزادگانی است که تمام قد در جهت منافع آمریکا و رژیم اسرائیل حرکت می‌کنند،حقوقی برای زنان در نظر گرفته نمی شود و حقوق بشر در این کشور مفهومی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اعدام های مکرر که در عربستان ،تاکید کرد: شاهد اعدام های سیاسی و اعدام های شیعیان بدون ایجاد دادگاه هستیم و الان هم پرونده اعدام کودک زیر سن قانونی مطرح شده است و دنیا در مقابل این جنایات تنها سکوت کرده است و می خواهم این را بگویم که این دیدگاه عربستان، دیدگاه آل سعود و حکومت آن است نه مردم عربستان.

وی ادامه داد: به نظر ما مردم عربستان در سازش بین عربستان سعودی و رژیم اشغالگر قدس ،نظر دیگری دارند و بیشتر افکار عمومی مردم عربستان به جهان عرب در جهت سازش با اسرائیل نیست بلکه در جهت حمایت از مقاومت مردم فلسطین و احیاء حقوق مردم فلسطین است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه ویژه عربستان سعودی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، خاطرنشان کرد: از شوخی های زشت و تلخ این است که عربستان جایگاه ویژه ای در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پیدا کرده است و به قدری این شوخی تند ، زشت و مشمئزکننده بود که آمریکا که خود ناقض حقوق بشر است،از این شورا خارج شد.