نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس: ایران با آلمان همواره روابط دوجانبه قوی ای داشته است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: ایران با آلمان همواره روابط دوجانبه قوی ای داشته است.

دکتر دهقانی با تاکید بر تقویت روابط ایران و آلمان گفت: روابط ایران و آلمان همواره دوجانبه و قوی بوده است و این دو کشور از ظرفیت بالایی برای ایجاد مناسبات جدید و همچنین تقویت مناسبات فعلی برخوردارند.

«کمال دهقانی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سفر وزیر خارجه آلمان به ایران گفت: آمریکا تنشی را در روابط بین الملل ایجاد کرده است و کشورهای دیگر را مجبور می کند که با ایران رابطه نداشته باشند، غافل از اینکه مهمترین عامل ایجاد تنش در عرصه بین الملل خود آمریکاست.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با مهم دانستن سفر وزیر خارجه آلمان به ایران اظهار داشت: روابط ما با آلمان روابط دو جانبه و قوی ای بوده است و هر دو کشور از ظرفیت بالای خوبی برای تقویت این روابط برخوردارند به هر حال ایران از ظرفیت بالای نیروی انسانی برخوردار است و به نوعی اقتصاد کشورهایی همانند ژاپن و آلمان نقش های مکملی دارند.

وی تصریح کرد: قطعا آلمانی ها در زمینه تامین انرژی ضعف هایی دارند که ایران از این حیث از غنای بالایی برخوردار است و می توانند در این قالب این دو کشور با هم روابط گستردهای داشته باشند.

دهقانی بیان کرد: خوشنامی ای که آلمان ها در بحث روابط بازرگانی و تجاری با ایران داشته اند نیز یکی دیگر از مزیت های حفظ این ارتباط و تقویت آن است. سالیان سال است که در ایران از کالاهای آلمانی استفاده می شود و در عین حال ایران صادرات خوبی را به آلمان دارد و این کالاها عموما در این کشور مورد استقبال قرار می گیرند.

وی گفت: البته باید تاکید داشت تکنولوژی این کشور مورد نظر تولیدکنندگان ما است به ویژه در شرایط فعلی که ما کشور مصرفی نیستیم و در تولید حرفی برای گفتن داریم انتقال این تکنولوژی به کشور یک ضرورت است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تسهیل روابط و مناسبات برای ایجاد سرمایه گذاری کارخانجات و شرکت های آلمانی در کشور ما باید مورد توجه قرار گیرد چرا که این گونه سرمایه گذاری ها می تواند نقش موثری در آینده اقتصادی کشور داشته باشد.