دکتر دهقانی: اقدامات آمریکا علیه ایران به معنای تروریسم اقتصادی است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که استراتژی ایران برای مقابله با جنگ و تروریسم اقتصادی آمریکا توسعه همکاری‌های اقتصادی با همسایگان و دنیا و استفاده از فرصت‌هاست تا با حداکثر تلاشمان تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان را به شکست بکشانیم.

کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تحریم پتروشیمی توسط آمریکا اظهار کرد: اقدامات آمریکا در جهت منافعش و ادامه یکجانبه‌گرایی در عرصه بین‌المللی انجام می‌شود. آمریکا علاوه بر نقض حقوق بشر تعهدات بین‌المللی را انجام نداده است. با تحریم‌های اخیر هم جنگ یا حتی تروریسم اقتصادی را علیه کشورمان راه انداخته است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در جنگ تنها نیروهای نظامی درگیر می‌شوند اما در تروریسم اقتصادی آحاد مردم تحت فشار قرار می‌گیرند. آمریکا با تحریم های اقتصادی مردم ما را نشانه گرفته است و این که نقض عهد کرده است و از پیمان بین‌المللی بر جام خارج شد یک نقطه منفی در کارنامه سیاست خارجی آمریکاست که باعث بی‌اعتباری‌اش می‌شود.

دهقانی تاکید کرد: در این بین برای ما مهم است که در واکنش به تحریم‌های ظالمانه و تروریسم اقتصادی با دیپلماسی فعال اقدامات آمریکا را برای کشورهای مختلف آشکار کنیم. البته که آمریکا اجازه ندارد و نمی‌تواند در روابط اقتصادی دوجانبه کشورها با یکدیگر تاثیر منفی بگذارد و انجام چنین اقدامی به معنای دخالت آشکار در روابط ایران با سایر کشورهاست.

وی ادامه‌ داد: قطعا ما با دیپلماسی فعال و ارتباط با سایر کشورها حداکثر تلاشمان را خواهیم کرد تا سیاست آمریکا در تحریم اقتصادی علیه کشورمان به شکست کشیده شود. استراتژی‌مان هم توسعه همکاری‌های اقتصادی با همسایگان و دنیا و استفاده از فرصت‌هاست.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی از صحبت‌های خود، گفت: دنیا با همین نگاه با آمریکا در زمینه تحریم‌های اقتصادی مقابله می‌کند و آمریکا دیر یا زود در انزوا قرار می‌گیرد؛ چون اقداماتش راهزنی اقتصادی و تروریسم اقتصادی است که در مجامع بین‌المللی محکوم است. ما باید در این شرایط با تحرکات اقتصادی و تجاری توسعه روابط با همسایگان را در اولویت قرار دهیم. در این بین افزایش همکاری با کشورهای بزرگ همچون چین، روسیه، هند و اتحادیه اروپا بسیار کارکرد مثبتی خواهد داشت و سیاست آمریکا را به شکست می کشاند.