خنثی سازی توطئه آمریکا و اسرائیل با مشارکت در روز قدس

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: خنثی سازی توطئه آمریکا و اسرائیل علیه فلسطینیان با مشارکت سیاسی در روز قدس

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: شرایط ایجاب می‌کند تا با مشارکت سیاسی در روز جهانی قدس توطئه آمریکا و اسرائیل برای پایمال حقوق مردم فلسطین را خنثی کنیم.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به اهمیت راهپیمایی روز قدس با توجه به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال معانله قرن هستند، گفت: اسرائیل در منطقه سیاست خارجی آمریکا را دنبال می‌کند، همانطور که آمریکا همه تلاش خود را به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و مشروعیت بخشیدن به اقدامات تجاوزکارانه این رژیم معطوف کرده است.

آمریکا به دنبال سازش کشورهای عربی با اسرائیل است

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکا همچنین در تلاش است تا همه کشورهای عرب وابسته با خود را به سازش با رژیم صهیونیستی وادارد، نمونه بارز این سازش کاری‌ها هم پیمان‌های دو جانبه و چند جانبه با کشورهای عربی است.

وی افزود: آمریکا هرگاه پیمان سازش کارانه با کشورهای عربی منعقد کرد، امتیازاتی را از آنها گرفت و مشروعیت بیشتر به رژیم اشغالگر قدس داد و بیش از دوره‌های قبل حقوق مردم فلسطین را پایمال کرد.

دهقانی فیروزآبادی معتقد است: بخشی از فشار آمریکا به جمهوری اسلامی و تحریم‌ها بی‌ارتباط با دیگاه و مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره سازش با فلسطین نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: قرارداد قرن ترامپ حرکتی است به سوی به سازش کشاندن کشورهای عربی که در عمل به آمریکا وابسته هستند مانند عربستان سعودی، امارات و بحرین. این قرارداد در پی آن است که باقی مانده کمی از حقوق مردم فلسطین به وسله حکام و توافق انجام شده را از بین ببرند.

تقویت دیپلماسی جمهوری اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین

وی افزود: ما در این شرایط باید منطق مقاومت در برابر ظلم را دنبال کنیم و بیش از پیش در عرصه دیپلماسی فعال باشیم تا مردم جهان را روشن کنیم و در سطح مردم هم در روز جهانی قدس به دفاع از مردم فلسطین بپردازیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: شرایط ایجاب می‌کند که ما مراسم روز قدس را بسیار خاص‌تر و باشکوه‌تر از گذشته برگزار کنیم تا مشارکت قوی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در روز جهانی قدس بتواند توطئه آمریکا و اسرائیل برای پایمال حقوق باقی مانده مردم فلسطین را خنثی کند.