دکتر دهقانی: دشمنان اتحاد و انسجام ایرانیان را نشانه گرفته اند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: دشمنان اتحاد و انسجام ایرانیان را نشانه گرفته اند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دشمنان امروز اتحاد و انسجام مردم ایران را نشانه گرفته اند و ما باید با وحدت و همدلی و پرهیز از هرگونه اقدامات تفرقه افکنانه از تسویه حساب های سیاسی پرهیز کنیم.
کمال دهقانی فیروزآبادی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهارداشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در سخنان روز گذشته خود، اهمیت اتحاد و انسجام در شرایط کنونی را به همگان گوشزد و با زاویه دید درستی بر حفظ وحدت و همدلی مردم تاکید کرد.
وی با یادآوری این که دغدغه های سیاسی و جناحی خود را نباید در مسائل اساسی کشور وارد کنیم، افزود: اخیرا شاهد تسویه حساب های سیاسی و شخصی برخی هستیم، آنها باید از این اقدامات خصوصا اقدامات قبیله گرایی دست بردارند.
نماینده مردم تفت در مجلس یادآور شد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که قبیله گرایی برای کشور مضر است.
دهقانی فیروزآبادی همچنین به بعضی بداخلاقی ها اشاره کرد و گفت:به اعتقاد برخی، اگر فردی کار خوبی انجام داد و از جناح سیاسی مورد نظر ما باشد آن کار خوب است ولی اگر از جناح سیاسی مقابل باشد آن کار بد است، این اقدامات مخالف منافع ملی است.
وی ادامه داد: ما همه در داخل یک کشتی نشسته ایم، نمی توانیم بگوییم این قسمتی که ما نشسته ایم متعلق به خودمان است و آن را سوراخ کنیم، باید بدانیم که این بخش برای همه کشتی است و سوراخ کردن آن به همگی ضربه می زند.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اتحاد و انسجام ایرانیان برای همه ایران مهم است، ما با وحدت و انسجام می توانیم در مقابل اقدامات دیوانه ای مانند ترامپ بایستیم، پیش از این آزمون این کار را داده ایم و مقابل دیوانه ای به نام صدام ایستادیم.
دهقانی فیروزآبادی افزود: همه باید با اتحاد و انسجام به جلو برویم، آمریکا، رژیم صهیونیستی و عرب های مرتجع منطقه بعد از موفقیت های بزرگ جمهوری اسلامی ایران در عرصه های سیاسی و دیپلماسی به این کشور حسادت می کنند و نمی خواهند اقتدار آن را ببینند، از این رو اقدامات خود را هر روز علیه ما بیشتر می کنند.
وی تاکید کرد: باید از اقدامات تفرقه انگیز و تسویه حساب های سیاسی پرهیز کنیم و فقط و فقط به فکر منافع ملی و ایران عزیز باشیم.
به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه روز گذشته در جمع نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: هدف دشمن نه نظام جمهوری اسلامی و نه دولت روحانی، بلکه ایران است. این ایران است که مانع بعضی اهداف و تمایلات است . می خواهند ایران را نابود کنند.
وی اظهار داشت: ما در ایران از اصولگرا و اصلاح طلب، بی خط، مخالف جمهوری اسلامی و مخالف دولت، همه در یک کشتی نشسته ایم.
وزیر امور خارجه اضافه کرد: خیال نکنیم اگر روحانی رفت یک اصولگرا موفق می شود و خیال نکنند بعضی ها اگر جمهوری اسلامی رفت آنها می آیند.
ظریف تصریح کرد: امروز ایران با این وضعیت جغرافیایی و موجودیت عظیم و پرافتخار تاریخی و با این مردم، توانمندی و ذخایر و آینده درخشان هدف است و ما همه با هم این هدف را ناکام می کنیم.